Saturday, November 12, 2011

Bertemu cinta

kita akan lebih menghargai seseorang bila kita dah kehilangan dia.

"jgn tinggalkan org yg syg kita sbb org yg kita syg".

menarik kan??kita akan lebih bahagia bila kita bersama org yg syg pd kita berbanding jika kita bersama dgn org yg kita syg.sbb org yg kita syg belum tentu menyayangi kita seikhlas hatinya.sifat saling mempercayai,setia,jujur,saling menghormati amat penting dlm relationship.bila ada yg syg,hargai dia setulusnya.jgn menyesal kemudian hari.




Syafiqah baru sahaja menjawap " ya " setelah Azman bertanya adakah dia ingin menjadi teman istimewa dia. Syafiqah tidak tahu kenapa dia terima pelawaan Azman. Dia binggung kerana dia telah melihat status Firdaus dalam Facebook. Firdaus 'married to' Ninie Qoe. Firdaus telah bersama seorang gadis yang sama umur dengannya. Dia tidak sangaka, dia menunngu Firdaus dari dulu namun dia mendapat balasan yang mengecewakan hatinya. Dia teringat kata-kata Firdaus dulu, apabila dia telah bersama dengan seseorang, dia akan benar-benar menyayangi perempuan tersebut. Di sebabkan itu, dia menerima pelawaan Azman. Azman iaitu setahun muda dari Syafiqah mengharapkan agar Syafiqah menerima dia.
Siapa sangka, setelah setahun bersendirian dia telah bersama seseorang yang berhak dipanggil Adik. Dia tahu dia telah lama menunggu dan mencari penganti Tarmizi, namun dia berharap pada orang yang salah. Adakah dia menunggu Firdaus seperti dia menunggu bulan jatuh ke riba? Apabila dia dikecewakan oleh lelaki itu, lantaran hati sakit dan pedih, dia hanya dapat membuka hatinya untuk Azman.
Siapa tahu penamat dari kisah Syafiqah. Hanya Allah yang tahu kerana Allah Maha
Mengetahui segala-galanya.

" Jangan pernah kecewakan seseorang kerana suatu hari kelak, anda pasti merasai pekara yang sama "


NormaziatulAkmaSoffian

Awak adalah Sahabat yang paling saya sayang

1 comment:

EyQaaLee said...

huii...padak..dbei cover2 agei skai...ataii...

Post a Comment